Select Sidearea

Populate the sidearea with useful widgets. It’s simple to add images, categories, latest post, social media icon links, tag clouds, and more.

hello@youremail.com
+1234567890

Kablosuz İletişim Protokolleri- Kvaser Air Bridge

Vetes Mühendislik > Kablosuz İletişim Protokolleri- Kvaser Air Bridge

Kablosuz İletişim Protokolleri

 

Kablosuz iletişim için yaygın protokoller Wi-Fi ve Bluetooth’tur. Wi-Fi ile birkaç birimi/kullanıcıyı aynı erişim noktasına bağlamak mümkündür, ancak gecikme süresini kontrol etmek mümkün değildir. Bluetooth ile birkaç üniteyi / kullanıcıyı birbirine bağlamak mümkündür, ancak gecikmeyi kontrol etmek mümkün değildir ve bağlantı aralığı genellikle düşüktür.

 

Kvaser Air Bridge kendi özel protokolünü geliştirmiştir. Kvaser Air Bridge, bir sistemi çok düşük gecikme süresi ve güçlü menzil ile iki parçaya ayırır.

 

Kvaser Air Bridge’in geliştirilen protokolü, Frekans Atlamalı Yayılı Spektrum (FHSS) modülasyonu ile 2.4GHz Gauss Frekans Kaydırmalı Anahtarlamaya (GFSK) dayanmaktadır. Bu, gecikme süresinin kontrol edilebilmesi avantajını sağlar, yaklaşık 4,8 ms’dir. Bluetooth ile karşılaştırıldığında, Kvaser Air Bridge daha iyi bağlantı aralığına sahiptir, 70 m’ye kadar çalışabilir.

 

Dahili antenler ile maksimum güce yakın (18 dBm) iletim yapar. Üniteler çiftler halinde teslim edilir, birkaç çift aynı çevrede birbiriyle etkileşime girmeden bir arada bulunabilir. Hata Çerçeveleri ve Arbitrasyon bilgileri Air Bridge üniteleri tarafından kablosuz bağlantı üzerinden iletilmez.

 

Kablosuz Bağlantı Aralığı

 

Kablosuz bir bağlantının menzilini belirlemek kesin bir bilim değildir. Wi-Fi, Bluetooth, Kvaser Air Bridge veya başka bir kablosuz bağlantı olup olmadığına bakılmaksızın, bağlantıyı etkileyebilecek birçok faktör vardır.

 

Kvaser Air Bridge, Wi-Fi ve Bluetooth ile aynı frekansı kullanır, 2.4 GHz. Air Bridge’in çalışma ortamının yakınında aynı frekansı kullanan diğer kablosuz kullanıcıların sayısı performansı etkileyecektir. Çevrede o frekansta kablosuz bağlantısı olan ne kadar az birim varsa Air Bridge o kadar iyi çalışacaktır.

 

Uygulamanız için kablosuz bağlantı aralığının ne olduğunu belirlemek için, gerçek ortamda test etmek en iyisidir.

 

Kvaser Air Bridge Light HS iki üniteden oluşur ve kablo bağlantısına kablosuz bir ektir. İki ünite kendi güç kaynaklarına bağlı olduğu sürece, otomatik olarak birbirleriyle eşleşeceklerdir. Air Bridge, eşleştirilen iki ünite görüş hattına sahip olduğu ve birbirlerine 70 metre mesafede olduğu sürece en iyi şekilde çalışır.

 

İki Air Bridge ünitesi arasında hareket eden kablosuz sinyal, farklı malzemeler ve ortamlar tarafından emilebilir veya zayıflatılabilir. Sinyalleri emecek bazı malzeme örnekleri şunlardır:

 

– Duvarlar, ağaçlar, kir, su, metaller, örneğin araba kapısı ve beton

– Atmosferik koşullar kablosuz sinyallerin havada ilerleme şeklini etkiler

– Bağlantı aralığı için daha düşük nem daha iyidir

– Çevredeki kablosuz kullanıcı sayısı

 

Hava Köprüsünün görüş hattını ne kadar çok engellerse, bağlantı menzili o kadar düşük olacaktır.

 

Herhangi bir kablosuz bağlantının bağlantı menzilini belirlemek kesin bir bilim değildir, çünkü ortam dinamiktir ve iklim de bunu etkileyebilir.

 

Daha yüksek nem, sinyali daha düşük bir nemden daha fazla zayıflatır. İki Air Bridge ünitesi arasındaki kablosuz sinyal emilirse veya zayıflarsa, bağlantı çalışmayabilir veya bağlantı menzilini azaltabilir.

 

Air Bridge üniteleri hava koşullarına dayanıklıdır ve ünitelerin anten kısmı takıldıklarında kapsüllenmemişse daha iyi çalışır.

 

Air Bridge üniteleri suya batırılmak veya su altında kablosuz iletişim için kullanılmak üzere tasarlanmamıştır.

Bağlantı Örneği

 

Otomobillerde direksiyonun altında CAN ağına bağlanan bir OBD-II portu bulunur. Air Bridge ünitelerinden birini bu konektöre bağlarsanız (bir DB9 – OBD-II adaptör kablosu kullanarak), Air Bridge diğer ünite aynı araç içindeyken doğru şekilde çalışacaktır. Diğer cihazı aracın dışına çıkarırsanız, kablosuz sinyal araç gövdesindeki metal tarafından emilecek ve kablosuz bağlantı çalışmayacaktır.

 

Yol Kaybı

 

Bir kablosuz sinyal kaynağından uzaklaştıkça sinyal gücü azalır. Kat edilen mesafenin iki katına çıkması, sinyal gücünün dörtte birinin kaldığı anlamına gelir. Sinyal gücü azaldığında, kablosuz bağlantı menzili de azalır.

 

Çok Yollu Yayılım

 

İletilen sinyalin kendisi parazite neden olabilir. Örneğin, çevredeki duvarlardan ve binalardan sekerek alıcı antene farklı bir açıdan ve doğrudan sinyalden farklı bir zamanda ulaşabilir. Bu, alıcının aynı sinyali farklı yollardan aldığı anlamına gelir ve senaryo aşağıdaki şekilde gösterilmiştir.

Çok yollu yayılım kablosuz bağlantı için yapıcı ya da yıkıcı olabilir. Kablosuz bağlantının performansı bazen düşüyorsa, çok yollu yayılma bunun bir nedeni olabilir.

 

Kablosuz CAN Köprüsü

– Kablosuz bağlantı aralığı 70 m’ye kadar

– Hem CAN 2.0A hem de CAN 2.0B’yi destekler

– Otomatik baud hızı (125k, 250k, 500k, 1M)

– Ve diğer tüm kablosuz bağlantılarda olduğu gibi, antenler arasındaki görüş hattını engellemek istemezsiniz, çünkü bu bağlantı menzilini etkileyecektir

– Not: Hata Çerçeveleri ve Tahkim bilgileri Air Bridge’in kablosuz bağlantısı üzerinden iletilmez

 

ÖRNEK 1: Tek Bir CAN Ağını Köprüleme

Air Bridge üniteleri, tek bir CAN ağının iki CAN ağına bölünmesine ve birbirine köprülenmesine olanak tanır.

Şekil 1: Basit bir CANbus.

Şekil 2: Kvaser Air Bridge kullanılarak CANbus’ın ikiye bölünmesi.

ÖRNEK 2: İki Farklı CAN Ağını Köprüleme

Air Bridge üniteleri, farklı baud hızlarında çalışan iki CAN ağının köprülenmesine ve iletişim kurmasına olanak tanır.

Şekil 3: İki farklı CANbus ağı.

Şekil 4: Farklı baud hızlarında çalışsalar da Kvaser Air Bridge tarafından birbirine bağlanan iki CANbus ağı.

Not: Hem Örnek 1 hem de Örnek 2’de, Hata Çerçeveleri ve Arbitrasyon bilgileri Air Bridge birimleri tarafından kablosuz bağlantı üzerinden iletilmez.

 

Örnek Çalışma 1

– Büyük bir dizel kamyon OEM’i test pistinde bir Hava Köprüsü kullandı.

– Test edilen kamyonda bir Hava Köprüsü ünitesi bulunuyordu.

– Diğer Hava Köprüsü ise pistin yan tarafında (sabit bir konumda) bulunan test ölçüm ekipmanına bağlandı.

– Kamyon ölçüm noktasını geçtiğinde, Hava Köprüsünün hızlı bağlantı eşleştirmesi, ölçüm ekipmanının “geçiş” sırasında ilgili verileri yakalamasını sağladı.

 

Örnek Çalışma 2

– Büyük bir inşaat vinci operatörü, vincin kendisinde kablolama ihtiyacını ortadan kaldırmak için bir Hava Köprüsü kullanarak test yaptı.

– Bir Hava Köprüsü, CANbus’ı da içeren bir elektrik şebekesi dağıtım kutusuna bağlandı.

– Diğer Hava Köprüsü ise vinç operatörünün kabinindeki izleme ekipmanına bağlandı.

– Hava Köprüsü ekstra kablolama ihtiyacını ortadan kaldırdı. Hareketli parçalar ve zorlu ortam nedeniyle bir vinçte kablolamayı yönetmek ve bakımını yapmak genellikle zordur.

 

Örnek Çalışma 3

– Bir forklift üreticisi, üretim hattı ve hat sonu testleri sırasında forkliftlere hareket kabiliyeti kazandırmak için Hava Köprüsünü kullandı.

– Bir Hava Köprüsü, üretim hattının son aşamasında forklifte takıldı.

– Diğer Hava Köprüsü ise test ve ölçüm sistemlerine bağlandı.

– Forklift montaj ve testin son aşamalarında hareket ettirilirken, Hava Köprüsü kabloların zorluğunu ve bakımını ortadan kaldırdı.